Saturday 17 August 2013

Aspartame Dalam Produk 'Herba' Langsingkan Tubuh


Pengguna hari ini dinasihatkan agar berhati-hati dengan pelbagai produk kesihatan yang mendakwa menggunakan herba-herba asli sebagai strategi pemasaran pengeluar.

Suatu jenama yang tidak kurang popular dan boleh dikatakan hampir setiap hari produk ini diiklankan di dalam akhbar-akhbar utama. Tergerak hati kami untuk melihat apakah ia benar-benar memberi kesan seperti yang didakwa melalui testimoni-testimoni pelanggan yang agak meyakinkan.

Apabila membaca kandungan bahan-bahan yang digunakan sebagai pemanis tanpa gula, adalah amat mengejutkan apabila menemui kandungan Aspartame dalam produk yang dikatakan 'asli' untuk melangsingkan badan.

Sebenarnya tidak ada produk pelangsingan badan dalam dunia ini yang mampu menurunkan berat badan dengan hanya menelan pil atau meminumnya dalam masa yang sama anda boleh makan di restoran fast food, minum minuman berkarbonat sebanyak-banyaknya mengikut nafsu dan kemahuan anda. Jika anda benar-benar ingin tubuh langsing, kawal diet anda, disiplinkan diri anda dalam hal makan minum, anda perlu menjadi cerewet, kenali herba-herba asli dan biasakan diri anda dengannya, makan makanan semulajadi, elakkan makanan yang sudah diproses secara total, amalkan senaman dan anda tidak perlukan produk yang pelik-pelik dan mencurigakan.

Kami tidak mahu menulis lebih mendalam lagi tentang 'aspartame' ini kerana ia telah banyak kali ditulis dalam posting-posting terdahulu, anda boleh taip aspartame dalam ruangan 'Search' di atas dan akan tersenarai sejumlah artikel yang menceritakan tentang bahaya dan keburukan aspartame dalam Blog ini. Salah satu risiko mengambil aspartame ialah - KANSER! 
 
 

No comments:

Post a Comment